پندهای پیغمبر اکرم به ابوذر – پند اول


ای ابوذر خدا را چنان ستایش کن که گویا او را می بینی، زیرا که اگر تو اورا نمی بینی ...

خشونت پلیس آمریکا


ضرب و شتم زن دست بند زده شده توسط پلیس فدرال آمریکا با دوربین های مدار بسته به تصویر کشیده ...

دعا پيش از تكبير نماز


روايت شده از صفوان جمّال كه ديدم حضرت صادق عليه السلام رو به قبله كرد پيش از تكبير و گفت ...

دعا هنگام برخاستن براى نماز برای همجواری با رسول


از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام فرمود هر كه بگويد اين دعا را ...

ادعیه امامان به هنگام خروج از خانه


از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه آدمى هرگاه خواست از منزل خود بيرون رود بگويد سه مرتبه در وقتى ...

دعا هنگام بيدار شدن در شب


از حضرت  امام صادق عليه السلام مروى است كه فرمود هرگاه يكى از شما برخواست در شب از خواب بگويد: سُبْحانَ ...

دعا به جهت بيدار شدن براى نماز شب


از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرمود كسى كه بخواهد برخيزد ...

از آثار و برکات صلوات بر محمد و آل محمد


یکی از سنت های اصیل و ارزشمند الله، صلوات بر پیامبر وآل او(صلی الله علیه و اله)است . صلوات بهترین ...

مراقبات ادعیه و اعمال برای افزایش حافظه به سفارش بزرگان


- پس از نماز صبح و نماز عشاء هفت مرتبه دعای ذیل را بخواند و به مدت سه یا هفت ...

در خبر از آثار خواندن زیارت عاشورا


در خبر از آثار خواندن زیارت عاشورا امام صادق علیه‌السلام :زیارت امام حسین علیه‌السلام را فرو نگذار که خدا عمرت را ...

برای ظهور سرورمان امام زمان (عج) چقدر آماده ایم؟


عنوان : برای ظهور سرورمان امام زمان (عج) چقدر آماده ایم؟ گردآورنده:  سارا پارسا ایمیل:  s_parsa_1986@yahoo.com سخن گردآورنده : پژوهش حاضر با هدف ...

ادعیه و تعویض در هنگام خواب


اول از حضرت صادق عليه السلام مروى است كه كسى كه بگويد سه مرتبه در وقتى كه در خوابگاه خود ...

دعاى مخزون هنگام صبح و شام از امام صادق ع


از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه به داود رِقّى فرمود كه ترك مكن اين دعا را سه مرتبه ...

دعای امام باقر ع در وقت طلوع فجر


از حضرت امام محمّد باقرعليه السلام روايت است كه هركس بگويد در وقت طلوع فجر: لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا ...

ادعیه امامان در هنگام داخل شدن در صبح و شام


اول از حضرت صادق عليه السلام روايت است كه حضرت علىّ بن الحسين عليه السلام چون داخل صبح مى شد ...

در نجم الثّاقب از كتاب كنوز النّجاح شيخ طبرسى نقل كرده كه بيرون آمد از ناحيه مقدسّه حضرت صاحب الزّمان عليه الصَّلوةُ والسَّلامُ كه هركس را بسوى حق تعالى حاجتى باشد پس بايد كه بعد از نصف شب جمعه غسل كند و بجاى نماز خود رود و دو ركعت نماز گذارد در ركعت اوّل بخواند سوره حمد را و چون به اِيّاكَ نَعْبُدُ وَ اِيّاكَ نَسْتَعينُ برسد صد مرتبه آن را مكرّر كند و بعد از آنكه صد مرتبه تمام شود تتمّه سوره حمد را بخواند و بعد از تمام شدن سوره حمد سوره قُلْ هُوَاللَّه اَحَد را يك مرتبه بخواند و ركوع و دو سجده بجا آورد و سُبْحانَ رَبَّىِ الْعَظيمِ وَ بِحَمْدِهِ را هفت مرتبه در ركوع بگويد و سُبْحانَ رَبِّىَ الاَْعْلى وَ بِحَمْدِهِ را در هر يك از دو سجده هفت مرتبه بگويد و بعد از آن ركعت دويّم را نيز مانند ركعت اوّل بجا آورد و بعد از تمام شدن نماز اين دعا را بخواند پس بدرستى كه حق تعالى البّته حاجت او را برمى آورد هرگونه حاجتى كه باشد مگر آنكه حاجت او در قطع كردن صله رحم باشد و دعا اين است :

اَللّهُمَّ اِنْ اَطْعَتُكَ فَالْمَحْمِدَةُ لَكَ وَ اِنْ عَصَيْتُكَ فَالْحُجَّةُ لَكَ مِنْكَ الرَّوْحُ وَ مِنْكَ الْفَرَجُ سُبْحانَ مَنْ اَنْعَمَ وَ شَكَرَ سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَ غَفَرَ اللّهُمَّ اِنْ كُنْتُ

خدايا اگر فرمانبرداريت كنم پس حمد و ستايش از آن تو است و اگر نافرمانيت كنم تو حجت دارى از تو است مهر و يارى و از تو است گشايش منزه است آنكه نعمت داده و قدردانى كرد منزه است آنكه مقدر كرد و آمرزيد خدايا اگر من

عَصَيْتُكَ فَاِنّى قَدْ اَطَعْتُكَ فى اَحَبِّ الاَشْيآءِ اِلَيْكَ وَ هُوَ الاْ يمانُ بِكَ لَمْ اَتَّخِذْ لَكَ وَلَداً وَ لَمْ اَدْعُ لَكَ شَريكاً مَنّاً مِنْكَ بِهِ عَلَىَّ لا مَنّاً مِنّى بِهِ عَلَيْكَ

تو را نافرمانى كردم ولى در عوض فرمانبرداريت كردم در محبوبترين چيزها در نزد تو و آن ايمان به تو است كه برايت فرزندى نگرفتم و برايت شريكى قائل نشدم و اين منتى بود از تو بر من نه اينكه منتى باشد از من بر تو

وَ قَدْعَصَيْتُكَ يا اِلهى عَلى غَيْرِ وَجْهِ المُكابَرَةِ وَ لاَ الْخُروُجِ عَنْ عُبُودِيَّتِكَ وَلاَ الْجُحُودِ لِرُبُوبِيَّتِكَ وَلكِنْ اَطَعْتُ هَواىَ وَ اَزَلَّنىِ الشَّيْطانُ فَلَكَ الْحُجَّةُ عَلَىَّ وَ

و اينكه تو را نافرمانى كردم اى خدا نه از روى كبر و عنادورزى بود و نه بخاطر اينكه از تحت بندگيت بيرون رفته و پروردگاريت را منكر شده باشم بلكه پيروى كردم هواى نفسم را و شيطان مرا لغزاند پس تو را بر من حجت و

الْبَيانُ فَاِنْ تُعَذِّبْنى فَبِذُنُوبى غَيْرُ ظالِمٍ لى وَ اِنْ تَغْفِرْلى وَ تَرْحَمْنى فَاِنَّكَ جَوادٌ كَريمٌ

بيان هست و اگر عذابم كنى بخاطر گناهان من است و تو ستمكار بر من نيستى واگر بيامرزى مرا و رحمم كنى پس براستى تو بخشنده و بزرگوارى

و بعد از آن تا نفس او وفا كند يا كريمُ يا كَريمُ را مكرّر بگويد و بعد از آن بگويد:

يا آمِناً مِنْ كُلِّ شَيْى ءٍ وَ كُلُّ شَيْى ءٍ مِنْكَ خآئِفٌ حَذِرٌ اَسْئَلُكَ بِاَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَيْى ءٍ وَ خَوْفِ كُلِّ شَيْى ءٍ مِنْكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ

اى ايمن از هر چيز و هرچيز از تو ترسان و بيمناك از تو خواهم به همان امانى كه از هر چيز دارى و آن ترسى كه هرچيز از تو دارند كه درود فرستى بر محمد و آل محمد و

اَنْ تُعْطِيَنى اَماناً لِنَفْسى وَ اَهْلى وَ وَلَدى وَ سآئِرِ ما اَنْعَمْتَ بِهِ عَلَىَّ حَتّى لااَخافَ وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَيْى ءٍ اَبَداً اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْىءٍ قَديرٌ وَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ

به من امانى دهى براى خود و خانواده و فرزندان و ساير چيزهايى كه به من عطا فرموده اى تا نترسم و بيم نداشته باشم از چيزى هرگز كه براستى تو بر هر چيز توانايى و

نِعْمَ الْوَكيلُ يا كافِىَ اِبْراهيمَ نُمْرُودَ وَ يا كافِىَ مُوسى فِرْعَوْنَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَكْفِيَنى شَرَّ فلان بن فلان

كافى است ما را خدا و نيكو وكيلى است اى كفايت كننده ابراهيم از نمرود و اى كفايت كننده موسى از فرعون از تو خواهم كه درود فرستى بر محمد و آل محمد و كفايت كنى از من شر فلان پسر فلان را

به جاى فلان بن فلان نام شخصى را كه از ضرر او مى ترسد و نام پدر او را بگويد و از حق تعالى طلب كند كه ضرر او را دفع نمايد و كفايت كند پس بدرستى كه حق تعالى البّته كفايت ضرر او خواهد كرد انشاءاللّه تعالى و بعد از آن به سجده رود و حاجت خود را مسئلت نمايد و تضرّع و زارى كند بسوى حق تعالى پس بدرستى كه نيست مرد مؤ منى و نه زن مؤ منه اى كه اين نماز را بگذارد و اين دعا را از روى اخلاص ‍ بخواند مگر آنكه گشوده مى شود براى او درهاى آسمان براى برآمدن حاجات او و دعاى او مستجاب مى گردد در همان وقت و در همان شب هرگونه حاجتى كه باشد و اين به سبب فضل و انعام حق تعالى است بر ما و بر مردمان

مؤ لّف گويد كه نجل جليل شيخ طبرسى رضىّ الدّين حسن بن فضل نيز اين نماز را در مكارم الا خلاق نقل كرده و در اوّل دعا بجاى اَللّهُمَّ اِنْ كُنْتُ قَدْ عَصَيْتُكَ، اِنْ كُنْتُ قَدْ عَصَيْتُكَ ذكر كرده و بعد از حَتّى لا اَخافَ كلمه اَحَداً اضافه كرده و بعد از فِرْعَوْن اَسْئَلُكَ و بقيّه مثل هم اند

نظرات

  • ارسال شده در 18 Jan 2014

    Log In